Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

V dubnu vstoupila na český trh televizní stanice Warner TV, přičemž prodej reklamy zajišťuje naše mediální zastupitelství Atmedia. Na rozdíl od ostatních televizních stanic ze skupiny Warner Bros. Discovery lze nový kanál sledovat také bezplatně v rámci pozemního digitálního vysílání „Budovat trh tematických stanic je náš dlouhodobý cíl, proto jsme rádi, že naše portfolio nově doplnila stanice, která má u českých diváků velký potenciál,“ uvádí Michaela Suráková, Managing Director v naší společnosti, s tím, že hned první měsíc se nové stanici dařilo, díky čemuž jsme dosáhlí na 6,9% podíl na sledovanosti u diváků ve věku 18–69 let.[1]

Když jsme rozšířili naše portfolio tematických TV stanic o Warner TV, stanovili jsme si jako cíl pro závěr roku dosažení 7% podílu na sledovanosti. Této hranice jsme ovšem téměř dosáhli hned v prvním měsíci a věřím, že si obdobné hodnoty udržíme i v následujícím období,“ doplňuje Michaela Suráková, a připomíná, že 5% hranici podílu na sledovanosti překonalo mediální zastupitelství poprvé v červenci 2020 a 6% hranici loni v dubnu. Upřesňuje přitom, že podíl na sledovanosti tematických TV stanic Atmedia roste dlouhodobě především ze dvou důvodů. „Tím prvním je rostoucí zájem ze strany českých TV diváků, tím druhým pak neustálé rozšiřování portfolia. Naposledy šlo právě o filmový a seriálový kanál Warner TV.“ Naše společnost v současnosti na českém trhu obchodně zastupuje celkem 25 měřených tematických TV stanic, které v předešlém měsíci společně oslovily 5,4 milionu televizních diváků starších čtyř let, jež jejich sledováním trávili v průměru 1 hodinu a 16 minut denně.[2]

Největší zastoupení v  našem portfoliu mají filmové a seriálové kanály následované dokumentárními, volnočasovými, ale také sportovními, rodinnými nebo dětskými kanály. Většinu z nich mohou sledovat čeští diváci pouze u operátorů placené TV, k volně šířeným TV stanicím patří sedm z nich. Portfolio naší společnosti tvoří jak české, tak lokalizované kanály globálních mediálních společností. Z českých stanic jde konkrétně o Rebel, Relax, televizní kanály ze skupiny Československá filmová společnost (CS Film, CS History, CS Mystery) a Seznam.cz TV. Z nadnárodních televizních skupin spolupracuje Atmedia s Warner Bros. Discovery (Discovery Channel, Eurosport 1, TLC a nově Warner TV), AMC Networks (AMC, Film+, Minimax, Spektrum, Spektrum Home, Sport 2, TV Paprika), CANAL+ (CANAL+ Action, FilmBox, FilmBox Stars), The Walt Disney Company (Disney Channel, National Geographic) a Antenna Group (AXN). Významnou pozici má v nabídce také slovenská televizní skupina JOJ (JOJ Family, JOJ Cinema).

Warner TV oslovil v prvním měsíci téměř 900 tisíc českých TV diváků

Jak upozornila Michaela Suráková, naší společnosti Atmedia se podařilo v dubnu dosáhnout téměř na 7% podíl na sledovanosti díky nově zastupované stanici Warner TV, která 2. dubna těsně před polednem zahájila vysílání seriálem Smallville. „Kanál Warner TV si nemohl přát úspěšnější start. Hned první den dosáhl na téměř 1% podíl na sledovanosti u diváků ve věku 18–69 let,“ upozorňuje Michaela Suráková a dodává, že průměrný podíl na sledovanosti za první měsíc vysílání tvořil 0,53 %. Televizní stanice oslovila v dubnu téměř 900 tisíc televizních diváků starších čtyř let, kteří jejím sledováním trávili v průměru jednu hodinu denně. K nové televizní stanici si našli cestu jak muži (61 % publika), tak ženy (39 %). Více než třetinu publika přitom tvořili diváci ve věku 35–44 let.[3]

V průběhu dubna byly na Warner TV vyhledávány především seriály vysílané v odpoledních hodinách, přičemž k nejsledovanějším z nich patřily tituly Hranice nemožného a Smallville. Vedle seriálů nabízí Warner TV také tematické filmové bloky – sci-fi úterky, pateční trháky a nedělní večery se superhrdiny. Vůbec nejsledovanějším filmem předešlého měsíce se stal film režiséra Stanleyho Kubricka 2001: Vesmírná odysea, který Warner TV divákům nabídnul hned v první den vysílání. Na žebříčku nejsledovanějších filmů za měsíc duben se umístila také Purpurová barva Stevena Spielberga. Od května Warner TV svým divákům v rámci tematických filmových bloků nově nabídne filmy ze světa Lego příběhů – ve vysílání se objeví ve středu večer. V neděli v pozdějších večerních hodinách se pak mohou těšit na komedie jako například film Bastardi z roku 2017.


[1] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 04/2024, výpočet: 1. 5. 2024, Share, CS 18–69; Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV

[2] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 04/2024, výpočet: 1. 5. 2024, Reach 000, ATS-R, CS 4+; Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV

[3] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 2.–30. 4. 2024, výpočet: 1. 5. 2024, Share, Profil, CS 18–69, Reach 000, ATS-R, CS 4+


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Představili jsme obchodní politiku pro příští rok, TV reklamu zdražíme o 15 až 20 %

Naše mediální zastupitelství tematických TV stanic Atmedia představilo svým obchodním partnerům obchodní politiku pro rok 2025. Stěžejní pro nás bude 15–20% navýšení cen reklamního prostoru kvůli dlouhodobě přetrvávající vysoké poptávce ze strany zadavatelů. „Přestože letos inzerentům nabízíme o zhruba 8…

„Warner TV může být marketingovým nástrojem pro MAX,“ říká Jamie Cooke z Warner Bros. Discovery

Pozvání na interview do našeho expert talks s Michaelou Surákovou, Managing Director v naší společnosti, přijal Jamie Cooke, General Manager ve společnosti Warner Bros. Discovery pro region střední a východní Evropy, Blízký východ a Turecko. Série rozhovorů vznikla v reakci na…

#cislotydne: Září 2024

Září se u nás v Atmedia pomalu ale jistě stává měsícem oslav a setkání. Minulý rok jsme s našimi kolegy a klienty oslavili 15 let na trhu, letos jsme po 6leté odmlce obnovili tradici s názvem atmedia CUP. Tentokrát si…
Nahoru