Závěr roku se nezadržitelně blíží a televizní sledovanost opět míří ke svému ročnímu vrcholu. Ještě, než se tak stane, pojďme se ohlédnout za listopadem.
Poslední kvartál je u nás v atmedia, mimo jiné, částí roku, kdy sbíráme nová data o placené a neplacené televizi. V rámci našeho atmedia indexu tak víme, že meziročně vzrostla průměrná cena za placenou televizi, a to už na úctyhodných 420 Kč měsíčně. Meziroční nárůst o cca 30 korun měsíčně je způsoben zejména zdražením služeb velkých operátorů placené televize. Nově se také ptáme diváků bezplatného pozemního vysílání, kolik by byli ochotni platit v případě přechodu k placené TV. Tzv. optimální cenový bod se pohybuje okolo 160 Kč měsíčně, což je výrazně méně, než diváci reálně za placenou TV utrácejí.
Kromě toho jsme vydali také druhou část rozhovoru s Jamiem Cookem. V té jsme se věnovali jeho názoru na význam lokálního obsahu a jeho roli v televizním průmyslu. Jamie Cooke upozornil, že lokální obsah sice může být lákadlem pro diváky, ale ne vždy je automaticky tahounem sledovanosti. Zmínil také důležitost kvalitního obsahu, který dokáže oslovit širší publikum napříč všemi cílovými skupinami.
A jaký byl listopad pohledem čísel? ⬇️⬇️⬇️