Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Televize si i v roce 2024 udržela své pevné místo v životě Čechů. Podle aktuálních dat ji diváci sledovali průměrně 3 hodiny a 36 minut denně. Vysokou sledovanost zaznamenaly i ostatní země z tzv. visegrádské čtyřky, přičemž nejvíce času u obrazovky trávili Maďaři s více než 5 hodinami denně. Ve všech zemích tak televize zůstává klíčovým médiem s největším dosahem.

Televizi si v loňském roce zapnulo každý den v průměru 68 % českých diváků ve věku 15+, kteří jejím sledováním trávili průměrně 3 hodiny a 36 minut denně. „Aspoň jednou týdně si televizi zapnulo dokonce 86 % diváků, tedy více než 7 milionů lidí. Televize tak stále zůstává médiem s obrovským zásahem a efektivním nástrojem pro oslovení širokého publika,“ uvádí Michaela Suráková, Managing Director v naší společnosti Atmedia, která na českém trhu obchodně zastupuje tematické TV stanice z mediálních skupin CANAL+, The Walt Disney Company, Warner Bros. Discovery nebo JOJ. [1]

Sledování TV mimo domov může tvořit i 10 % z celkové sledovanosti

Vysoké hodnoty TV sledovanosti jsou společným jmenovatelem všech států V4. Na první příčce se dlouhodobě drží Maďarsko, kde v loňském roce trávili diváci ve věku 18+ sledováním televize 5 hodin a 15 minut denně. [2] Následuje Polsko, kde loni dosáhla sledovanost na 4 hodiny a 25 minut denně. [3] Nejblíže k mediálnímu chování Čechů mají slovenští diváci, kteří v uplynulém roce věnovali sledování televize v průměru 3 hodiny a 55 minut denně. [4] Ve všech státech visegrádské čtyřky zůstává TV sledovanost meziročně stabilní, s mírným poklesem pouze v Česku a na Slovensku.

Zajímavým příkladem je Polsko, kde naopak sledovanost vloni vzrostla meziročně o 7 minut denně. „Polský trh se odlišuje tím, že součástí oficiální TV měny je také sledovanost mimo domov. V loňském roce navíc došlo k zpřesnění definice tohoto typu sledovanosti, což vedlo k jejímu celkovému meziročnímu růstu,“ upozorňuje Michaela Suráková a dodává, že bude zajímavé sledovat případný nárůst TV sledovanosti i v Česku, pokud bude spuštěn projekt měření TV sledovanosti mimo domov. „Například v Polsku v lednu tohoto roku představovala sledovanost mimo domov 10,45 % z celkového počtu natočených GRPů v cílové skupině 16–59 let. To už je poměrně zajímavé číslo,“ uzavírá Michaela Suráková. [5]


[1] ATO – Nielsen, Živě + TS0–7, 2024, Reach/den, Reach/týden, ATS/den, CS 15+

[2] Nielsen, Živě + TS0–7, 2024, ATS/den, CS 18+

[3] Nielsen, Živě + TS0–2 + OOH, 2024, ATS/den, CS 15+

[4] PMT/Kantar Slovakia, Živě + TS0–3, 2024, ATS/den, CS 12+

[5] Nielsen, Živě + TS0–2 + OOH, leden 2025, TRP, CS 16–59


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Jamie Cooke: „Opatření ke sdíleným účtům na Max budeme zavádět v roce 2025“

Přinášíme poslední část rozhovoru, který je součástí série videí expert talks a v nichž diskutuje naše ředitelka Michaela Suráková s experty na televizní a mediální trh. Hostem aktuální série videí je Jamie Cooke, General Manager ve společnosti Warner Bros. Discovery pro region…

#cislotydne: Listopad 2024

Závěr roku se nezadržitelně blíží a televizní sledovanost opět míří ke svému ročnímu vrcholu. Ještě, než se tak stane, pojďme se ohlédnout za listopadem. Poslední kvartál je u nás v atmedia, mimo jiné, částí roku, kdy sbíráme nová data o…

Placená TV zdražuje, Češi za ni měsíčně utrácejí 420 Kč

Průměrná měsíční útrata Čechů za placenou TV letos vzrostla na 419 Kč, protože hned několik operátorů přistoupilo ke zdražení služeb. Tuto cenu nyní považuje za příliš vysokou až jedna třetina televizních diváků, kteří zatím využívají výhradně bezplatné digitální pozemní vysílání.…
Nahoru