Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Tematické televizní stanice se během prázdnin těšily velkému zájmu, a to i přes to, že obecně Češi v letních měsících sledují televizi méně. „Diváci tematických televizních stanic tvoří specifickou skupinu, která často vyhledává konkrétní obsah a je svým televizním stanicím věrná i v průběhu letních prázdnin. Navíc velké televizní stanice v létě nasazují prázdninové programové schéma, z čehož rovněž těží tematické stanice a právě v tomto období vykazují nejvyšší podíl na sledovanosti z celého roku,” vysvětluje Michaela Vasilová, Managing Director naší společnosti.

Také naše společnost, která v České republice obchodně zastupuje 29 tematických televizních stanic, zaznamenala v červenci a srpnu rekordní podíly na sledovanosti. V červenci poprvé ve své historii překonala 5% hranici podílu na sledovanosti v cílové skupině diváků ve věku 15–69 let a v srpnu tento podíl potvrdila, když dosáhla celkového podílu na sledovanosti ve výši 5,3 %. Meziročně je to o 13 % více.[1] Celkem v průběhu letních prázdnin oslovily tematické televizní stanice v našem portfoliu 5,7 milionu diváků ve věku 4+. [2]

Infografiku najdete také ZDE

Rostly dokumentární, filmové, sportovní i dětské televizní stanice

Nejvíce přály letní prázdniny dětským tematickým stanicím. V porovnání s prvním pololetím letošního roku společně navýšily Cartoon Network, Disney Channel a Minimax svůj podíl na sledovanosti o 61 % v cílové skupině diváků ve věku 4–14 let.[3] Vyšší podíl na sledovanosti zaznamenaly v červenci a srpnu rovněž dokumentární, filmové a seriálové stanice z portfolia našeho mediálního zastupitelství. „Lidé o letních prázdninách samozřejmě tráví více času venku v přírodě, ovšem sledují i televizi. Večer si rádi pustí zajímavý film, dokument či oblíbený seriál. V České republice jsou populární především české a československé filmy, ale na tematických televizních stanicích mají úspěch také hollywoodské filmy,” uvádí Michaela Vasilová.

Návrat hlásí rovněž sportovní televizní stanice, které v době celostátní karantény nemohly vysílat přímé přenosy sportovních událostí. V létě byla například zahájena letošní sezóna Formule 1, kterou vysílá Sport 1 a Sport 2. „Vysoká sledovanost přímých sportovních přenosů ukazuje, že se diváci po delší pauze již těšili na přenosy svých oblíbených sportů,” dodává Michaela Vasilová.


[1] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–03, 08/2019, 08/2020, Share, CS 15–69

[2] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 07–08/2020, Reach 000, CS 4+

[3] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–03, 01–06/2020, 07–08/2020, Share, CS 4–14

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Jamie Cooke: „Opatření ke sdíleným účtům na Max budeme zavádět v roce 2025“

Přinášíme poslední část rozhovoru, který je součástí série videí expert talks a v nichž diskutuje naše ředitelka Michaela Suráková s experty na televizní a mediální trh. Hostem aktuální série videí je Jamie Cooke, General Manager ve společnosti Warner Bros. Discovery pro region…

#cislotydne: Listopad 2024

Závěr roku se nezadržitelně blíží a televizní sledovanost opět míří ke svému ročnímu vrcholu. Ještě, než se tak stane, pojďme se ohlédnout za listopadem. Poslední kvartál je u nás v atmedia, mimo jiné, částí roku, kdy sbíráme nová data o…

Placená TV zdražuje, Češi za ni měsíčně utrácejí 420 Kč

Průměrná měsíční útrata Čechů za placenou TV letos vzrostla na 419 Kč, protože hned několik operátorů přistoupilo ke zdražení služeb. Tuto cenu nyní považuje za příliš vysokou až jedna třetina televizních diváků, kteří zatím využívají výhradně bezplatné digitální pozemní vysílání.…
Nahoru