Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Češi stále častěji sledují televizi prostřednictvím některého z operátorů placené televize. Ze všech diváků ve věku 15–69 má placenou televizi již 56 % z nich, což je o dva procentní body více než před dvěma lety, a lze očekávat, že toto číslo v následujících letech dál poroste. Ukazují to výsledky atmedia indexu za 1. pololetí letošního roku, který jsme realizovali.

Podle Pavla Müllera, Head of Research & Marketing v naší společnosti, by již v příštím roce mohlo za sledování televize platit 59 % televizních diváků. „Podle výsledků atmedia index totiž 7 % diváků, kteří momentálně sledují pouze televizní stanice vysílající v digitálním pozemním vysílání, plánuje v následujících dvanácti měsících začít využívat právě placenou televizi,“ vysvětluje Pavel Müller.[1]

Za služby některého z operátorů satelitní či kabelové televize nebo IPTV platí diváci průměrně 386 Kč měsíčně. „Průměrná částka, kterou čeští diváci vydávají za sledování televize, se za poslední dva roky příliš nezměnila. Nejčastěji se pohybuje od 300 Kč do 399 Kč. V tomto rozmezí platí za sledování televize v současnosti 18 % diváků, kteří jsou zákazníky některého z operátorů placené televize,“ komentuje nejnovější výsledky atmedia index Pavel Müller, a dodává, že 45 % diváků platí za televizi nad 400 Kč měsíčně.[2]

Široká nabídka televizních stanic a možnost zpětného zhlédnutí

V průběhu let se příliš nemění ani základní motivace, které vedou diváky k placení za sledování televize. Stejně jako před dvěma lety uvádějí diváci dva hlavní důvody – chtějí mít možnost sledovat televizní stanice, které nejsou dostupné v digitálním pozemním vysílání, a sledovat televizní pořady zpětně bez ohledu na čas původního odvysílání. Oba důvody uvádí shodně 38 % diváků, kteří za sledování televize platí. Třetím nejčastějším důvodem je možnost sledovat televizní pořady v HD kvalitě, důležitý je konkrétně pro 25 % těchto diváků.[3]

K dalším uváděným argumentům patří možnost sledovat televizi na více zařízeních současně, například na počítači, tabletu a mobilu, nebo možnost zhlédnout pořady ve videotékách, které nejsou ve standardním vysílání dostupné. Část diváků pak využívá placenou televizi, aby měli přístup k exkluzivnímu sportovnímu obsahu.

O výzkumu

Výzkum realizovala naše společnost na základě dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 3 939 respondentů (internetová televizní populace ve věku 15–69 let) z Českého národního panelu. Dotazování probíhalo ve dvou vlnách, v prvním a druhém čtvrtletí letošního roku. Sběr dat realizovala výzkumná společnost Nielsen Admosphere metodou CAWI.

Atmedia index jsme představili v polovině roku 2021. Televizním stanicím, mediálním agenturám a dalším zájemcům nabízí komplexní data, informace a vhled do třech zkoumaných oblastí: (1) hodnocení kvality televizních stanic očima jejich diváků, (2) využívání placené a neplacené televize, (3) využívání placených a neplacených videí na vyžádání (VOD).


[1] Atmedia, atmedia index, 17. 03. 2022 – 29. 03. 2022, 09. 05. 2022 – 16. 05. 2022, 3 939 respondentů (internetová televizní populace 15–69 let); respondenti: Český národní panel, sběr dat: Nielsen Admosphere, CAWI

[2] Atmedia, atmedia index, 17. 03. 2022 – 29. 03. 2022, 09. 05. 2022 – 16. 05. 2022, 1 325 respondentů (internetová televizní populace 15–69 let); respondenti: Český národní panel, sběr dat: Nielsen Admosphere, CAWI

[3] Atmedia, atmedia index, 17. 03. 2022 – 29. 03. 2022, 09. 05. 2022 – 16. 05. 2022, 2 201 respondentů (internetová televizní populace 15–69 let); respondenti: Český národní panel, sběr dat: Nielsen Admosphere, CAWI

Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Představili jsme obchodní politiku pro příští rok, TV reklamu zdražíme o 15 až 20 %

Naše mediální zastupitelství tematických TV stanic Atmedia představilo svým obchodním partnerům obchodní politiku pro rok 2025. Stěžejní pro nás bude 15–20% navýšení cen reklamního prostoru kvůli dlouhodobě přetrvávající vysoké poptávce ze strany zadavatelů. „Přestože letos inzerentům nabízíme o zhruba 8…

„Warner TV může být marketingovým nástrojem pro MAX,“ říká Jamie Cooke z Warner Bros. Discovery

Pozvání na interview do našeho expert talks s Michaelou Surákovou, Managing Director v naší společnosti, přijal Jamie Cooke, General Manager ve společnosti Warner Bros. Discovery pro region střední a východní Evropy, Blízký východ a Turecko. Série rozhovorů vznikla v reakci na…

#cislotydne: Září 2024

Září se u nás v Atmedia pomalu ale jistě stává měsícem oslav a setkání. Minulý rok jsme s našimi kolegy a klienty oslavili 15 let na trhu, letos jsme po 6leté odmlce obnovili tradici s názvem atmedia CUP. Tentokrát si…
Nahoru