Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Uplynulý rok byl pro naše mediální zastupitelství Atmedia významný nejen z pohledu nárůstu podílu na sledovanosti, který se pravidelně pohyboval nad 5 %. V průběhu roku jsme také spustili dva úspěšné projekty – atmedia index a atmedia insight, jež nám pomáhají s dlouhodobým cílem budovat český trh tematických stanic.

Podíl na sledovanosti tematických televizních stanic, které na českém trhu obchodně zastupujeme, dosáhl v loňském roce 5,14 % v CS 15–69. Meziročně jde o 11% nárůst. [1] „V roce 2021 jsme měli ve svém portfoliu nejvíce měřených televizních stanic v historii naší společnosti. I z tohoto důvodu se nám podařilo překročit 5% hranici podílu na sledovanosti. Za nárůstem stojí také zvyšující se zájem o tematické televizní stanice v čele s filmovými, seriálovými a dokumentárními,“ vysvětluje Michaela Suráková, Managing Director naší společnosti, a dodává, že k úspěchu pomohl rovněž návrat sportovních událostí na televizní obrazovky.

Loni jsme zařadili do svého portfolia tři nové tematické televizní stanice, konkrétně Seznam.cz TV, Skylink 7 a CANAL+ Domo. Na dvou posledních zatím neprodáváme reklamní prostor, obchodně tak na českém trhu zastupujeme celkem 28 tematických televizních stanic, z nichž 23 je zapojeno do oficiálního měření televizní sledovanosti. Patří k nim jak české, tak lokalizované televizní stanice nadnárodních značek, jako jsou například AMC, Disney nebo Discovery. Společně oslovují každý měsíc v průměru 5,8 milionů diváků v CS 4+, což je 59 % celé televizní populace. [2]

Poptávka po televizní reklamě byla v roce 2021 rekordní

V loňském roce se nám dařilo také z pohledu prodeje reklamního prostoru. „Po poklesu poptávky v roce 2020 došlo loni k opačnému efektu, kdy zadavatelé televizní reklamy výrazně navyšovali své investice. V průběhu téměř celého roku měly televizní stanice z našeho portfolia vyprodaný reklamní prostor, v řadě měsíců jsme tuto poptávku dokonce nedokázali pokrýt,“ popisuje Michaela Suráková. Právě vysoká poptávka po televizní reklamě společně s výrazným nárůstem inflace stála za rozhodnutím navýšit cenu za televizní reklamu pro letošní rok o 5 až 10 %.

Nové projekty: atmedia insight a atmedia index

Vedle prodeje reklamního prostoru na televizních stanicích se věnujeme také dalším aktivitám. Na začátku loňského roku jsme například vydali již třetí vydání publikace atmedia navigator, komplexního průvodce českým televizním trhem.

V průběhu roku jsme rovněž představili dva zcela nové projekty. Pod značkou atmedia insight: expert talks vydáváme rozhovory s odborníky na televizní a mediální trh, kteří s Michaelou Surákovou diskutují o vývoji reklamních investic, budoucnosti lineární televize nebo trhu s videi na vyžádání. „V rámci těchto rozhovorů přinášíme vhled do prostředí zahraničních televizních trhů či novinky ze světa televizních stanic. Jako první jsme například informovali o plánu slovenské televize JOJ spustit novou sportovní stanici a také vlastní VOD službu,“ uvádí Michaela Suráková.

Druhým spuštěným projektem je atmedia index, který nabízí ucelený pohled na kvalitativní hodnocení televizních stanic, operátory placené televize nebo chování televizních diváků. Na základě pravidelného dotazování více než 4 000 respondentů ročně přinášíme informace o tom, jak čeští televizní diváci hodnotí jednotlivé televizní stanice, jak jsou spokojeni se službami operátorů placené televize, kolik v průměru platí za příjem televizních stanic nebo kolik z nich využívá videa na vyžádání.

Dlouhodobou misí naší společnosti je budovat trh tematických televizních stanic na českém trhu. I z tohoto důvodu jsme přišli s atmedia indexem, který pomáhá televizním stanicím v dlouhodobém budování značky, a především v rozvoji jejich podnikání,“ upřesňuje Michaela Suráková a dodává, že atmedia index ve své komplexitě oslovuje také operátory placené televize nebo zadavatele televizní reklamy.


[1] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2020–2021, výpočet: 03. 01. 2022, Share, CS 15–69, v roce 2020 Atmedia + AMC Networks, v roce 2021 Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV

[2] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2021, výpočet: 03. 01. 2022, Reach 000, Reach, CS 4+, Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Jamie Cooke: „Opatření ke sdíleným účtům na Max budeme zavádět v roce 2025“

Přinášíme poslední část rozhovoru, který je součástí série videí expert talks a v nichž diskutuje naše ředitelka Michaela Suráková s experty na televizní a mediální trh. Hostem aktuální série videí je Jamie Cooke, General Manager ve společnosti Warner Bros. Discovery pro region…

#cislotydne: Listopad 2024

Závěr roku se nezadržitelně blíží a televizní sledovanost opět míří ke svému ročnímu vrcholu. Ještě, než se tak stane, pojďme se ohlédnout za listopadem. Poslední kvartál je u nás v atmedia, mimo jiné, částí roku, kdy sbíráme nová data o…

Placená TV zdražuje, Češi za ni měsíčně utrácejí 420 Kč

Průměrná měsíční útrata Čechů za placenou TV letos vzrostla na 419 Kč, protože hned několik operátorů přistoupilo ke zdražení služeb. Tuto cenu nyní považuje za příliš vysokou až jedna třetina televizních diváků, kteří zatím využívají výhradně bezplatné digitální pozemní vysílání.…
Nahoru