Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Červenec a srpen jsou z hlediska televizní sledovanosti a chování televizních diváků specifickým obdobím, během nějž pravidelně zvyšují svůj podíl na sledovanosti tematické televizní stanice. Týká se to především těch filmových, seriálových a dětských.

Období letních prázdnin je specifická sezóna. Teplé počasí, čerpání dovolené a častější pobyt venku – to vše vede k obecně menší konzumaci médií. Čas trávený sledováním televize je oproti zbytku roku nižší v průměru o 22 %,“ poukazuje Pavel Müller, Head of Research & Marketing naší společnosti, která na českém televizním trhu obchodně zastupuje 30 tematických kanálů, z nichž 25 je zapojeno do oficiálního elektronického měření televizní sledovanosti.[1]

Pavel Müller upozorňuje, že právě během prázdninových měsíců se více daří tematickým televizním stanicím. „Diváci tematických kanálů jsou často jejich věrnými diváky, kteří své oblíbené pořady sledují i během letních prázdnin. Velké televizní stanice navíc v létě kvůli nižší televizní sledovanosti nasazují prázdninové programové schéma, z čehož tematické stanice rovněž těží.“ Vyšší zájem o tematické televizní stanice v průběhu prázdninových měsíců potvrzují výsledky našeho mediálního zastupitelství. V červenci a srpnu jsme dosáhli na průměrný podíl na sledovanosti ve výši 5,3 % v cílové skupině diváků ve věku 15–69 let a 5,9 % v cílové skupině diváků ve věku 4–14 let. Oproti prvnímu pololetí letošního roku jde o nárůst o 10 %, respektive 27 %.[2]

Tematické kanály z našeho portfolia mají v červenci a srpnu vyšší podíl na sledovanosti s téměř železnou pravidelností,“ tvrdí Pavel Müller. Za posledních pět let měla naše skupina během července a srpna v průměru o 13 % vyšší podíl na sledovanosti v cílové skupině diváků ve věku 15–69 let ve srovnání s prvními šesti měsíci v roce. V cílové skupině diváků ve věku 4–14 let dosáhlo průměrné navýšení dokonce na 25 %.[3]

Největší zastoupení v našem portfoliu mají filmové a seriálové kanály, následuje skupina dokumentárních, sportovních a dětských televizních stanic. Často jde o lokalizované kanály nadnárodních značek, jako jsou AMC, Disney nebo Warner Bros. Discovery. Celé portfolio tematických televizních stanic Atmedia pak oslovilo v průběhu července a srpna letošního roku 6 milionů diváků ve věku 4+, což je 63 % celého televizního publika v České republice.[4]

V létě se pravidelně daří především dětským a filmovým kanálům

Pomyslným vítězem letních prázdnin jsou dětské televizní stanice, které pravidelně zvyšují svůj podíl na sledovanosti,“tvrdí Pavel Müller a dokládá to čísly za letošní červenec a srpen, kdy Cartoon Network, Disney Channel a Minimax z našeho portfolia navýšily společně svůj podíl na sledovanosti v porovnání s prvním pololetím o 30 % v cílové skupině diváků ve věku 4–14 let.[5]

Podobně jako dětským kanálům se během července a srpna pravidelně daří také filmovým a seriálovým televizním stanicím. Celkový podíl na sledovanosti kanálů AMC, AXN, CS Film, FilmBox, FilmBox Stars, Film+ a JOJ Cinema byl o letních prázdninách v porovnání s prvními šesti měsíci v roce vyšší o 18 % v cílové skupině diváků ve věku 15–69 let. Dařilo se především televizní stanici FilmBox, která potvrdila svoji pozici největšího placeného filmového kanálu na českém trhu.[6]

Větší zájem televizních diváků o filmy a seriály během letních prázdnin je každoročním trendem. Na celkovém čase tráveném sledováním televize se filmy a seriály v červenci a srpnu podílejí z více než 50 %,“ podotýká Pavel Müller a dodává, že od ledna do června je tento podíl vždy nižší, v průměru o 5 %. Naopak zábavné pořady typu reality show jsou podle něj v létě vyhledávané méně, což je samozřejmě dáno i prázdninových schématem televizních stanic.[7]


[1] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2017–2021, ATS / den, CS 15–69

[2] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 01–08/2022, Share, CS 15–69, 4–14, Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV

[3] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 01–08/2018–2022, Share, CS 15–69, 4–14, od roku 2019 Atmedia + AMC Networks, od roku 2021 Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV

[4] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 07–08/2022, Reach 000, Reach, CS 4+, Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV

[5] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 01–08/2022, Share, CS 4–14

[6] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 01–08/2022, Share, CS 15–69

[7] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 01–08/2018–2022, ATS, CS 15–69, dle programového typu


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Představili jsme obchodní politiku pro příští rok, TV reklamu zdražíme o 15 až 20 %

Naše mediální zastupitelství tematických TV stanic Atmedia představilo svým obchodním partnerům obchodní politiku pro rok 2025. Stěžejní pro nás bude 15–20% navýšení cen reklamního prostoru kvůli dlouhodobě přetrvávající vysoké poptávce ze strany zadavatelů. „Přestože letos inzerentům nabízíme o zhruba 8…

„Warner TV může být marketingovým nástrojem pro MAX,“ říká Jamie Cooke z Warner Bros. Discovery

Pozvání na interview do našeho expert talks s Michaelou Surákovou, Managing Director v naší společnosti, přijal Jamie Cooke, General Manager ve společnosti Warner Bros. Discovery pro region střední a východní Evropy, Blízký východ a Turecko. Série rozhovorů vznikla v reakci na…

#cislotydne: Září 2024

Září se u nás v Atmedia pomalu ale jistě stává měsícem oslav a setkání. Minulý rok jsme s našimi kolegy a klienty oslavili 15 let na trhu, letos jsme po 6leté odmlce obnovili tradici s názvem atmedia CUP. Tentokrát si…
Nahoru