Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Na českém trhu v současnosti působí 25 měřených televizních stanic, které mohou diváci sledovat pouze u některého z operátorů placené televize. V loňském roce skupina placených stanic dosáhla na 3,6 % podílu na sledovanosti v cílové skupině 15–69 let. Měsíčně společně oslovily v průměru 3,5 milionu televizních diváků starších čtyř let, kteří jejich sledováním trávili v průměru 1 hodinu a 19 minut denně.[1]

Počet placených televizních stanic, které mohou diváci sledovat pouze prostřednictvím některého z operátorů placené televize (satelitní, kabelová, IPTV) a které jsou zároveň zapojeny do oficiálního měření televizní sledovanosti, se v posledních letech výrazně zvýšil. Zatímco v roce 2017 jich bylo celkem 15 a jejich podíl na sledovanosti dosahoval 1,7 % v cílové skupině 15–69, v loňském roce jich na našem trhu působilo 25 a jejich podíl na sledovanosti vzrostl na 3,6 %.[2] Za tímto nárůstem stojí nejen větší počet měřených televizních stanic, ale také jejich rostoucí obliba mezi televizními diváky. Zatímco se počet televizních stanic za posledních pět let zvýšil o 67 %, podíl na sledovanosti skupiny placených kanálů vzrostl o 107 %.

Podíl na sledovanosti placených kanálů bude ve skutečnosti ještě vyšší. Řada z nich totiž není zapojena do oficiálního měření televizní sledovanosti. Skupina tzv. ostatních televizních stanic, tedy těch, které nejsou měřené, měla loni 5,5% podíl na sledovanosti, před pěti lety to bylo 5,7 %. A většina z těchto tzv. ostatních televizních stanic jsou právě placené kanály. Jejich celkový podíl na sledovanosti tak bude někde kolem 8 %,“ přibližuje Pavel Müller, Head of Research & Marketing v naší společnosti, která na českém trhu obchodně zastupuje téměř 30 tematických televizních stanic.[3]

Jedním z důvodů, který stojí za rostoucím podílem na sledovanosti placených kanálů, je větší počet domácností přijímajících televizní vysílání prostřednictvím některého z operátorů placené televize. „S tím, jak roste počet televizních domácností s placenou televizí, roste také počet diváků, kteří mohou sledovat a sledují placené kanály,“ vysvětluje Pavel Müller. Zatímco v roce 2017 využívalo jako hlavní způsob příjmu televizního vysílání kabelovou nebo satelitní televizi či IPTV 49 % českých televizních domácností, v loňském roce to bylo již 54 % z nich. V posledních letech roste výrazně především IPTV, kterou využívá již 22 % televizních domácností.[4]

Minulý rok se dařilo dokumentárním a sportovním stanicím

Z placených televizních stanic se minulý rok dařilo například dokumentárním a sportovním. „Televizním stanicím CS History, Discovery Channel, National Geographic a Spektrum, které obchodně v Atmedia zastupujeme, vzrostl meziročně podíl na sledovanosti celkem o 9 %,“ ukazuje na konkrétním příkladě Pavel Müller. Návrat sportovních událostí po covidovém roce 2020 zvýšil zájem také o sportovní placené kanály. Podíl na sledovanosti skupiny televizních stanic Eurosport 1, Sport 1 a Sport 2 vzrostl loni meziročně o 10 % v cílové skupině 15–69 let. O jednotky procent rostla také skupina filmových a seriálových stanic.[5]

Naše společnost má ve svém portfoliu celkem 26 měřených televizních stanic, přičemž 21 z nich je pouze v nabídce operátorů placené televize a 5 vysílá také v terestrických sítích DVB–T2. Minulý rok celá skupina dosáhla 5,1% podílu na sledovanosti v cílové skupině 15–69 let a měsíčně oslovila v průměru 5,8 milionů diváků starších čtyř let.[6]


[1] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2021, Share, Reach 000, ATS-R, CS 15–69, 4+

[2] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2017, 2021, Share, CS 15–69

[3] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2017, 2021, Share, CS 15–69

[4] ATO – Nielsen Admosphere, Kontinuální výzkum, 2017, 2021, Hlavní způsob příjmu TV vysílání v domácnosti

[5] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2020–2021, Share, CS 15–69

[6] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2021, Share, Reach 000, CS 15–69, 4+, Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Představili jsme obchodní politiku pro příští rok, TV reklamu zdražíme o 15 až 20 %

Naše mediální zastupitelství tematických TV stanic Atmedia představilo svým obchodním partnerům obchodní politiku pro rok 2025. Stěžejní pro nás bude 15–20% navýšení cen reklamního prostoru kvůli dlouhodobě přetrvávající vysoké poptávce ze strany zadavatelů. „Přestože letos inzerentům nabízíme o zhruba 8…

„Warner TV může být marketingovým nástrojem pro MAX,“ říká Jamie Cooke z Warner Bros. Discovery

Pozvání na interview do našeho expert talks s Michaelou Surákovou, Managing Director v naší společnosti, přijal Jamie Cooke, General Manager ve společnosti Warner Bros. Discovery pro region střední a východní Evropy, Blízký východ a Turecko. Série rozhovorů vznikla v reakci na…

#cislotydne: Září 2024

Září se u nás v Atmedia pomalu ale jistě stává měsícem oslav a setkání. Minulý rok jsme s našimi kolegy a klienty oslavili 15 let na trhu, letos jsme po 6leté odmlce obnovili tradici s názvem atmedia CUP. Tentokrát si…
Nahoru