Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla především celosvětová pandemie onemocnění covid-19 a navazující vládní opatření proti jeho šíření, jež vedly k tomu, že lidé trávili mnohem více času doma. Patrný byl nárůst sledovanosti napříč všemi věkovými skupinami diváků včetně těch nejmladších ve věku 4–14 let.

Z okolních států vzrostla televizní sledovanost nejvíce na Slovensku, a to meziročně o 8 %. „Ke stejnému meziročnímu nárůstu došlo také v České republice, ale zatímco u slovenských diváků se zvýšil průměrný čas před televizními obrazovkami na 4 hodiny a 17 minut denně, Češi trávili se svými oblíbenými pořady v průměru 3 hodiny a 41 minut,“ uvádí Pavel Müller, Head of Research & Marketing naší společnosti. [1]

Největšími televizními fanoušky ve středoevropském regionu jsou ovšem obyvatelé Maďarska. Již v roce 2019, který nebyl poznamenán celosvětovou pandemií, trávili sledováním televize v průměru 4 hodiny a 39 minut, v loňském roce to již bylo bezmála 5 hodin. Naopak nejméně ze všech středoevropských zemích vzrostla v tomto období televizní sledovanost v Polsku, kde došlo k meziročnímu nárůstu o 2 %. Přesto však trávili obyvatelé Polska sledováním televize více času než jejich čeští sousedé, v průměru 4 hodiny a 23 minut denně. [2]

Infografiku najdete také ZDE

Televize přilákala diváky všech věkových skupin

Televizní sledovanost rostla vloni jak v České republice, tak v okolních státech napříč všemi věkovými skupinami diváků. Zatímco v Polsku došlo k nárůstu především u nejstarších diváků nad 55 let, u nás rostla sledovanost nejvíce u diváků ve středním věku. Pro téměř všechny státy ovšem platilo, že v v televizi hledaly společníka mnohem častěji děti. Televize tak jasně ukázala, že umí oslovit i nejmladší generace. Například v České republice vzrostla televizní sledovanost u dětí ve věku 4–14 let o 6 %. Ještě výraznější nárůst zaznamenalo Slovensko, kde došlo k 12% nárůstu a dětští diváci trávili sledováním televize v průměru 2 hodiny a 50 minut denně. Přibližně stejnou dobu trávily před televizními obrazovkami také děti v Maďarsku. [3]

Nárůst zaznamenaly také tematické televizní stanice

Vedle zpravodajských pořadů, se kterými trávili televizní diváci v předchozím roce mnohem více času, neboť jim poskytovaly nové informace o celosvětové pandemii a přijatých vládních opatřeních, se zvýšenému zájmu těšily také tematické stanice zaměřené na filmy, seriály nebo dokumenty. Například sledovanost placených filmových a seriálových kanálů AMC, AXN, CS Film, FilmBox, Film+ nebo JOJ Cinema vzrostla meziročně o 42 %. Podobně tomu bylo také u dokumentární stanic CS History, CS Mystery, National Geographic nebo Spektrum. [4]

Nárůst zájmu o tematické televizní stanice pozorujeme již delší dobu. Vedle rozšíření portfolia stojí právě tento nárůst zájmu za zvýšením podílu na sledovanosti celé skupiny Atmedia. V roce 2020 jsme dosáhli na 4,6% podíl na sledovanosti v cílové skupině diváků ve věku 15–69 let. Letos dosahujeme již 5% podílu, který plánujeme udržet po celý rok,“ upřesňuje Pavel Müller. [5]


[1] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2019, 2020, ATS / den, CS 4+; PMT / Kantar, Živě + TS0–3, 2019, 2020, ATS / den, CS 4+

[2] Nielsen Közönségmérés, Živě, 2019, 2020, ATS / den, CS 4+; Nielsen Audience Measurement (data poskytl: TVP), Živě + TS0–2, 2019, 2020, ATS / den, CS 4+

[3] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2019, 2020, ATS / den, CS 4–14; PMT / Kantar, Živě + TS0–3, 2019, 2020, ATS / den, CS 4–14; Nielsen Közönségmérés, Živě, 2019, 2020, ATS / den, CS 4–17

[4] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2019, 2020, Rating, CS 4+

[5] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 2020, Share, CS 15–69, od ledna 2021 počítáno včetně Seznam.cz TV


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Představili jsme obchodní politiku pro příští rok, TV reklamu zdražíme o 15 až 20 %

Naše mediální zastupitelství tematických TV stanic Atmedia představilo svým obchodním partnerům obchodní politiku pro rok 2025. Stěžejní pro nás bude 15–20% navýšení cen reklamního prostoru kvůli dlouhodobě přetrvávající vysoké poptávce ze strany zadavatelů. „Přestože letos inzerentům nabízíme o zhruba 8…

„Warner TV může být marketingovým nástrojem pro MAX,“ říká Jamie Cooke z Warner Bros. Discovery

Pozvání na interview do našeho expert talks s Michaelou Surákovou, Managing Director v naší společnosti, přijal Jamie Cooke, General Manager ve společnosti Warner Bros. Discovery pro region střední a východní Evropy, Blízký východ a Turecko. Série rozhovorů vznikla v reakci na…

#cislotydne: Září 2024

Září se u nás v Atmedia pomalu ale jistě stává měsícem oslav a setkání. Minulý rok jsme s našimi kolegy a klienty oslavili 15 let na trhu, letos jsme po 6leté odmlce obnovili tradici s názvem atmedia CUP. Tentokrát si…
Nahoru