Naše mediální zastupitelství, které na českém trhu obchodně zastupuje 28 tematických televizních stanic, představilo obchodní politiku pro příští rok. S ohledem na vysokou poptávku po reklamním prostoru i zvyšující se inflaci navýšíme cenu za televizní reklamu o 5 až 10 %. Vedle standardních obchodních balíčků atmax, atadults, atchoice a atkids nabídneme svým klientům sponzoring Formule 1 či Zimních olympijských her v Pekingu.
Zadavatelé televizní reklamy budou i v příštím roce moci vybírat ze čtyř obchodních balíčků sestavených z portfolia 23 měřených televizních stanic. V cílové skupině 15–69 nabízíme balíčky atmax, atadults a atchoice, v cílové skupině 4–14 balíček atkids. „Tyto čtyři obchodní balíčky jsou stavebními základy naší obchodní nabídky. Klienti se v nich dobře orientují, rádi je využívají, navíc jsou sestavené tak, aby každý z nich plnil svou roli v rámci různých marketingových cílů,“ popisuje Michaela Vasilová, Managing Director naší společnosti.
Balíček atmax umožňuje klientům maximalizovat zásah kampaně, která se objeví na všech 23 měřených televizních stanicích z našeho portfolia. Pokud chtějí klienti efektivně oslovit úzkou cílovou skupinu diváků, mohou využít balíčku atchoice a sami si zvolit výběr minimálně 9 televizních stanic, které sleduje daná cílová skupina. S balíčkem atkids, ve kterém jsou zahrnuty 3 dětské televizní stanice, pak mohou klienti efektivně oslovit rodiče s dětmi. „S balíčkem atkids mají zadavatelé televizní reklamy také jistotu, že se jejich značka objeví vedle kvalitního televizního obsahu, který je regulován a kontrolován,“ doplňuje.
Vysoká poptávku po TV reklamě i rostoucí inflace
Vzhledem k nárůstu poptávky po reklamním prostoru i zvyšující se inflaci přistoupíme v příštím roce k navýšení cen, a to o 5 až 10 %. „Podobně jako v několika posledních letech neplánujeme zvyšovat ceníkové ceny, reálné ceny se ovšem zvýší až o jednu desetinu. Podobně jako jiní hráči na televizním trhu musíme reagovat na vysokou poptávku po reklamním prostoru na našich televizních stanicích, který je vyprodán téměř po celý rok,“ přibližuje Michaela Vasilová důvody navyšování ceny za televizní reklamu.
Další změnou v obchodní politice pro příští rok je úprava sezónních koeficientů, které tvoří nedílnou součást ceny za televizní reklamu. Konkrétně jsme přistoupili k navýšení koeficientů v červenci, srpnu, září a v prosinci.
Pokračujeme v rozšiřování portfolia televizních stanic
V souvislosti s vysokou poptávkou po reklamním prostoru aktivně mapujeme trh televizních stanic s cílem nadále rozšiřovat své portfolio. „S některými televizními stanicemi již jednáme o možném zahrnutí do našeho portfolia, konkrétní rozšiřování televizních stanic budeme komunikovat individuálně,“ vysvětluje Michaela Vasilová.
Současné portfolio televizních stanic umožňuje naší společnosti oslovit každý měsíc v průměru 5,7 milionu diváků v CS 4+, což je 58 % celé televizní populace. V letošním roce také Atmedia pravidelně překračuje každý měsíc 5% podíl na sledovanosti v CS 15–69, který by měl s ohledem na avizovanou snahu rozšířit portfolio i nadále růst.
Nabídneme klientům možnost propojit značku se zimními olympijskými hrami
Vedle klasické televizní reklamy nabízíme svým klientům také další reklamní formáty – od sponzorských vzkazů přes product placement po teleshopping. Díky spolupráci se sportovními televizními stanicemi Eurosport 1, Sport 1 a Sport 2 navíc umožňuje klientům spojit značku s největšími sportovními událostmi jako je Formule 1, cyklistické závody Giro d’Italia, Tour de France a La Vuelta, grandslamové turnaje Australian Open, US Open, Roland Garros a Wimbledon, nebo motoristické závody 24 hodin Le Mans.
V souvislosti s blížícími se Olympijskými hrami v Pekingu, které se budou konat v únoru příštího roku, připravujeme speciální obchodní nabídku k této sportovní události. Podobně jako v letošním roce plánujeme vyřadit v období olympijských her televizní stanici Eurosport 1 z jednotlivých obchodních balíčků. Reklamní prostor bude s ohledem na exkluzivitu sportovního obsahu nabízet klientům za vyšší ceny. „Největší sportovní akce přinášejí jedinečnou příležitost oslovit atraktivní cílové skupiny diváků, například mladé muže s vysokými příjmy. Tyto největší sportovní eventy mají navíc výborné výsledky sledovanosti, často osloví přes 600 tisíc unikátních diváků. Přímé přenosy závodů Formule 1 pak pravidelně překračují 5% hranici podílu na sledovanosti,“ dodává Michaela Vasilová.