Minulý rok byl pro sportovní svět náročný. Kvůli pandemii koronaviru byla pozastavena řada domácích i světových soutěží, posunula se Olympiáda v Tokiu a některé eventy byly dokonce zrušeny úplně. Letos už je situace jiná. Většina sportovních událostí se vrací a diváci jsou na ně samozřejmě natěšeni, snad ještě více než dřív. To znamená, že jedno z hlavních lákadel lineární televize je zpět – živé sportovní přenosy.
V době, kdy se jednotlivé země teprve pomalu dostávají z pandemické krize, je sport jedna z radostí, kterou mohou lidé společně prožívat. Letos si ji dopřejí vrchovatě. Blíží se totiž velké sportovní události, jako jsou tenisové Grand slamy, fotbalové Euro, cyklistické závody a především sportovní vrchol roku, Letní olympijské hry v Tokiu. Akce, které budou sledovat stovky milionů lidí na celém světě prostřednictvím televizních obrazovek. A právě televizní obrazovka je tím nejlepším zprostředkovatelem, neboť dává divákům pocit, že jsou součástí akce na stadionu a událost prožívají teď a tady. Navíc s daleko lepším výhledem a záběry kamer z pohodlí vlastního domova.
Sport se vrací do televize a vzduchem létají opravdu velké peníze
Živý sport je ideálním programovým typem pro lineární televizi. Dokáže v jednu chvíli přilákat obrovské množství diváků a udržet jejich pozornost po velmi dlouhou dobu. Sportovní události navíc sledují atraktivní cílové skupiny – mladí, bonitnější diváci z větších měst. To si samozřejmě uvědomují i ředitelé velkých soutěží a eventů, kteří neváhají podepisovat rekordní kontrakty s jednotlivými televizními společnostmi. Jen americká NFL letos v březnu uzavřela rekordní smlouvu na televizní práva za 100 miliard dolarů na dalších 11 let a smlouvy uzavírají také další americké ligy. Z toho jasně vyplývá, že velké společnosti spojení živého sportu a lineární televize věří. S postupným zvládnutím pandemie se navíc fanoušci začnou opět vracet na stadiony, což zvyšuje atraktivitu daného sportu také pro televizní diváky.
Spojení televize a sportu umí využít zadavatelé reklamy
Tyto skutečnosti si uvědomují rovněž zadavatelé televizní reklamy, kteří dlouhodobě spojují svoji značku se sportovními událostmi. Po minulém roce, kdy si sport dával na chvíli oddechový čas, tak mají opět jedinečnou šanci spojit své jméno s některou z letošních akcí. A že jich nebude málo! Kombinaci napětí, emocí a velmi vysokého diváckého zájmu umí televizní reklama výborně zhodnotit. Televizním inzerentům se tak otevírá možnost opět pokračovat v budování povědomí o značce a současně zvyšovat sílu svého dosahu. Živý sport je zkrátka zpět a televize ho opět přenese do domácností sportovních nadšenců.
Michaela Vasilová, Managing Director