Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Štědrý den patří s železnou pravidelností ke dnům s vůbec nejvyšší sledovaností televize v roce. V posledních třech letech si ji 24. prosince zapnulo v průměru 82 % českých televizních diváků ve věku 4+ a jejím sledováním trávili v průměru přes 6 hodin. Rekordní byl z tohoto pohledu Štědrý večer v roce 2020, kdy doba strávená sledováním televize dosáhla téměř 6,5 hodin.[1]

Televizi o Vánocích sledují diváci všech věkových skupin

Televizní sledovanost na Štědrý den výrazně překračuje celoroční průměr. Televizi si zapíná celkem 8 milionů Čechů a jejím sledováním tráví o 2,5 hodiny déle než v průběhu roku,“ popisuje Pavel Müller, Head of Research & Marketing naší společnosti s odkazem na oficiální výsledky televizní sledovanosti.[2]

Sledování televize na Štědrý den je oblíbenou činností u všech věkových skupin televizních diváků, výjimkou nejsou ani mladší generace. Například v uplynulých třech letech si televizi zapnulo v průměru 65 % diváků ve věku 15–24 let a jejím sledováním trávili přes 3,5 hodiny. „Ještě vyšší čísla vidíme u diváků ve věku 25–34 let. Před obrazovkami tráví aspoň část Štědrého dne 73 % z nich a televizi sledují téměř 5,5 hodiny. Ti, kteří mají děti, dokonce téměř 6,5 hodiny,“ upřesňuje Pavel Müller a dodává, že nejvíce času tráví na Štědrý den sledováním televize diváci ve věku 55–64 let. V posledních třech letech to bylo v průměru přes 7 hodin.[3]

Vysoké televizní sledovanosti dosahují během Štědrého dne také tematické televizní stanice, které na českém trhu obchodně zastupujeme. Například v loňském roce si aspoň jeden z těchto kanálů zapnulo přes 2,2 milionu televizních diváků ve věku 4+, což bylo v porovnání s celoročním průměrem o 51 % více.[4]

Vysokou sledovanost mají také dny v závěru roku, mimořádné události nebo sport

Vedle Štědrého dne patří ke dnům s nejvyšší sledovaností v roce pravidelně také Boží hod vánoční a svátek svatého Štěpána – každý rok se pravidelně umisťují na předních příčkách žebříčku 10 dnů s nejvyšší sledovaností. V posledních třech letech si 25. a 26. prosince zapnulo televizi v průměru 76 % televizních diváků ve věku 4+ a jejím sledováním trávili téměř 5,5 hodiny denně. „Podobně vysokou televizní sledovanost mají téměř každý rok také Silvestr a Nový rok,“ tvrdí Pavel Müller.[5]

Zatímco vánoční svátky, Silvestr a Nový rok patří prakticky pravidelně k deseti dnům s nejvyšší sledovaností v roce, zbývající polovinu žebříčku obsazují každý rok odlišné datumy. Obvykle jde ovšem o lednové a únorové dny, kdy bývá televizní sledovanost obecně velmi vysoká. Výjimkou byl rok 2020, kdy hned čtyři místa v žebříčku deseti nejsledovanějších dnů v roce obsadily tři březnové a jeden dubnový datum, což není obvyklé. Za vysokou televizní sledovaností v tyto jarní dny stála celosvětová pandemie covid-19 a vyhlašování opatření proti jejímu šíření.

Mimořádné události a navazující mimořádné zpravodajství dokážou vždy k televizním obrazovkám přilákat velké množství lidí,“ poukazuje Pavel Müller a doplňuje, že k dalším událostem, které se propisují do vysoké televizní sledovanosti, patří také například prezidentské volby nebo velké sportovní události jako třeba Mistrovství světa v ledním hokeji nebo Světový pohár v biatlonu.


[1] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2019, 24. 12. 2020, 24. 12. 2021, Reach / den, ATS / den, CS 4+

[2] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2019, 24. 12. 2020, 24. 12. 2021, 2019–2021, Reach / den, ATS / den, CS 4+

[3] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2019, 24. 12. 2020, 24. 12. 2021, Reach / den, ATS / den

[4] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 24. 12. 2021, 2021, Reach / den, CS 4+, Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV

[5] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 25.–26. 12. 2019, 25.–26. 12. 2020, 25.–26. 12. 2021, Reach / den, ATS / den, CS 4+


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Jamie Cooke: „Opatření ke sdíleným účtům na Max budeme zavádět v roce 2025“

Přinášíme poslední část rozhovoru, který je součástí série videí expert talks a v nichž diskutuje naše ředitelka Michaela Suráková s experty na televizní a mediální trh. Hostem aktuální série videí je Jamie Cooke, General Manager ve společnosti Warner Bros. Discovery pro region…

Placená TV zdražuje, Češi za ni měsíčně utrácejí 420 Kč

Průměrná měsíční útrata Čechů za placenou TV letos vzrostla na 419 Kč, protože hned několik operátorů přistoupilo ke zdražení služeb. Tuto cenu nyní považuje za příliš vysokou až jedna třetina televizních diváků, kteří zatím využívají výhradně bezplatné digitální pozemní vysílání.…

Jamie Cooke: „Nemyslím si, že lokální obsah je automaticky tahounem sledovanosti“

Uvádíme druhou část rozhovoru s Jamiem Cookem ze společnosti Warner Bros. Discovery. Rozhovor, který je součástí série videí pod značkou expert talks, s ním vedla Michaela Suráková, Managing Director v naší společnosti Atmedia. Série rozhovorů vznikla v reakci na spuštění první…
Nahoru