Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Televizní stanice ČT Déčko, HBO a National Geographic se umístily na předních místech hodnocení kvality podle diváků ve věku 25–34 let. Vyplývá to z výsledků posledního ročníku Atmedia indexu, který hodnotí kvalitu 64 televizních stanic na českém trhu.

Diváci ve věku 25–34 let hodnotí nejlépe zástupce dětských, dokumentárních a filmových stanic. Konkrétně dětské kanály se umístily na žebříku Atmedia indexu na prvním místě s hodnotou 72,7, druhé místo získaly s indexem 71,3 dokumentární stanice a první trojici uzavírají filmové televizní stanice s hodnocením 67,2. „Skutečnost, že se dětské televizní stanice umístily na prvním místě hodnocení kvality televizních stanic u mladých diváků ve věku 25–34 let, může být na první pohled překvapující. Výsledek ovšem koresponduje s tím, že v tomto věku začínají lidé zakládat rodiny a dětské televizní stanice se stávají společníky pro jejich děti,“ vysvětluje výsledky studie Michaela Vasilová, Managing Director ve společnosti Atmedia.

V první desítce nejlépe hodnocených televizních stanic podle Atmedia indexu jsou čtyři dokumentární a tři dětské. Svého zástupce mají v první desítce také kategorie filmových, seriálových a sportovních stanic. Z konkrétních televizních stanic hodnotí diváci z řad mileniálů nejlépe televizní stanice ČT :D, HBO a National Geographic.

 

Zaostřeno na silná i slabá místa jednotlivých TV stanic

Atmedia index nám ukázal, že ač jsou dětské, dokumentární a filmové stanice v průměru nejlépe hodnocené, mezi konkrétními zástupci těchto kategorií jsou často velké rozdíly,“ upozorňuje Michaela Vasilová. Například ČT Déčko překonala nejen jako jediná dětská, ale také v rámci všech zkoumaných televizních stanic, hranici 80. Naopak televizní stanice na posledním místě v kategorii dětských získala hodnocení 64,5. U filmových stanic je tento rozptyl ještě větší. Mezi nejlépe a nejhůře hodnocenou stanicí je rozdíl téměř 20 bodů.

Diváci ve věku 25–34 let na televizních stanicích nejlépe hodnotí vizuální kvalitu vysílání, atraktivitu pořadů či rozsah a pestrost nabídky pořadů. Ze sedmi kvalitativních atributů, které tvoří Atmedia index, patří naopak k nejhůře hodnoceným vizuální identita. „Atmedia index zkoumá kvalitu televizních stanic z hlediska několika atributů. Televizním stanicím tak ukazuje místa, ve kterých jsou silné, a naopak místa, kde mají prostor pro zlepšení. Současně jim tím umožňuje srozumitelné srovnání s přímou konkurencí a přináší jim určitý návod na posílení své značky, což může vést k nárůstu televizní sledovanosti,“ popisuje výhody Atmedia indexu Michaela Vasilová.

Vedle sedmi zkoumaných atributů se společnost Atmedia ve výzkumu pro Atmedia Index věnuje také spontánní a podpořené znalosti televizních stanic. Michaela Vasilová upozorňuje na užitečnost zkoumání této znalosti a doplňuje: „Některé televizní stanice mají v porovnání se svou konkurencí nízkou znalost své značky, a kdyby se jim povedlo například marketingovou kampaní tuto znalost zvýšit, zcela jistě se to projeví na nárůstu televizní sledovanosti a tím pádem také na příjmech z televizní reklamy.“

 

Infografiku v PDF najdete zde

 

Komplexní data kvalitativního hodnocení televizních stanic

Žebříček Atmedia index vzniká na základě dotazování více než 4 000 respondentů z Českého národního panelu, kteří hodnotí 64 televizních stanic v 8 tematických okruzích a na základě 7 kvalitativních atributů. Dotazování probíhá pravidelně dvakrát ročně a jeho realizátorem je Nielsen Admosphere.

Zastupitelství Atmedia svůj nový projekt a produkt představilo v červnu letošního roku s cílem poskytnout televiznímu a mediálnímu trhu komplexní data kvalitativního hodnocení televizních stanic. Podrobné informace o studii včetně metodologie nabízí na svých webových stránkách www.atmedia.cz/atmedia-index, kde jsou k nahlédnutí také základní výsledky posledního ročníku indexu.

 


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Jamie Cooke: „Opatření ke sdíleným účtům na Max budeme zavádět v roce 2025“

Přinášíme poslední část rozhovoru, který je součástí série videí expert talks a v nichž diskutuje naše ředitelka Michaela Suráková s experty na televizní a mediální trh. Hostem aktuální série videí je Jamie Cooke, General Manager ve společnosti Warner Bros. Discovery pro region…

Placená TV zdražuje, Češi za ni měsíčně utrácejí 420 Kč

Průměrná měsíční útrata Čechů za placenou TV letos vzrostla na 419 Kč, protože hned několik operátorů přistoupilo ke zdražení služeb. Tuto cenu nyní považuje za příliš vysokou až jedna třetina televizních diváků, kteří zatím využívají výhradně bezplatné digitální pozemní vysílání.…

Jamie Cooke: „Nemyslím si, že lokální obsah je automaticky tahounem sledovanosti“

Uvádíme druhou část rozhovoru s Jamiem Cookem ze společnosti Warner Bros. Discovery. Rozhovor, který je součástí série videí pod značkou expert talks, s ním vedla Michaela Suráková, Managing Director v naší společnosti Atmedia. Série rozhovorů vznikla v reakci na spuštění první…
Nahoru