Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

První hraný seriál dokumentární stanice National Geographic slaví úspěch. Životní osudy Alberta Einsteina sleduje osmkrát více diváků v porovnání s jinými dokumentárními pořady stanice. Seriál s hvězdným hereckým obsazením oslovuje především mladé diváky z velkých měst.

Televizní stanice National Geographic je divákům známá především pro své dokumentární pořady, ať už to jsou úspěšné série Vyšetřování leteckých neštěstí, Poslední tajemství Třetí říše nebo Vědecky ověřeno. Na konci dubna National Geographic představil divákům ve 171 zemích první zcela hraný seriál ve své historii. Také čeští diváci mohou každou neděli ve 21.00 v premiéře sledovat v seriálu Genius osudy jednoho z nejvýznamnějších vědců všech dob Alberta Einsteina.

Génius

Desetidílný seriál, jenž se odehrává v období zahrnující dvě světové války, je nyní přesně ve své polovině. Od zahájení vysílání se pravidelně umisťuje na předních příčkách nejsledovanějších pořadů na National Geographic. Premiéry seriálu Genius v neděli večer sleduje osmkrát více diváků v porovnání s průměrnou celodenní sledovaností televizní stanice (Rating %, CS 15+). Za dva měsíce vysílání pak dokázal k televizním obrazovkám přilákat více než 50 tisíc diváků (Reach ‘000, CS 4+, včetně repríz).

Carlos Ortega, viceprezident společnosti National Geographic, si pochvaluje výsledky sledovanosti: „Genius je první plně hraný seriál National Geographic a jsme velmi hrdí, že vykazuje tak vynikající výsledky sledovanosti i v České republice. Jsme potěšeni, že nová strategie National Geographic, jejímž hlavním cílem je přinášet v našich snímcích celosvětově známé hollywoodské osobnosti jakými jsou Ron Howard a Geoffrey Rush, funguje a získává si zájem a ocenění diváků.

Seriál Genius, který vznikl na motivy jedné z nejprodávanějších knih Waltera Isaacsona Einstein: jeho život a vesmír, ukazuje divákům méně známou tvář tohoto geniálního vědce včetně jeho komplikovaného osobního života. Byl dvakrát ženatý, ale v jeho životě hrála důležitou roli celá řada milenek. Však také v jednom dopise své známé píše: „Jsem si jistý, že víš, že většina mužů (a stejně tak i velké procento žen) není od přírody monogamní.“

Dokumentární televizní stanice National Geographic oslovuje především mužské diváky, což potvrzuje rovněž seriál o Einsteinovi. Genius si získal oblibu především u mužů ve věku 25–34 let (Afinita 139 %, k CS 15+) s vysokoškolským vzděláním (202 %) a žijících ve městech s více než 100 tisíci obyvateli (300 %).

Tomáš Surák, Research & Marketing Director společnosti Atmedia, která televizní stanici National Geographic na českém trhu obchodně zastupuje, k tomu dodává: „Seriál Genius dokazuje, že kvalitní seriál s atraktivním příběhem a skvělými herci může k televizním obrazovkám přilákat mladé diváky i v dnešní době.“

Seriál Genius je úspěšný z několika důvodů. Tím první jsou jistě hvězdná jména, která celý seriál doprovází. V hlavní roli Einsteina se představil oscarový herec Geoffrey Rush, kterého mohou diváci znát z filmů Záře, Zlodějka knih nebo Nejvyšší nabídka. V roli jeho manželky hraje Emily Watson, která byla na Oscara dvakrát nominovaná. A oscarovým oceněním se může chlubit také jeden z režisérů seriálu Ron Howard.

Pro české diváky je seriál Genius atraktivní ještě z jednoho důvodu. Z velké části se totiž natáčel v České republice, konkrétně v Praze, kde sám Albert Einstein v letech 1911 a 1912 krátce pobýval, ale také v Liberci, Průhonicích, Jablonci nad Nisou, Brně, Plzni nebo na Lokti

Oficiální trailer:

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Jamie Cooke: „Opatření ke sdíleným účtům na Max budeme zavádět v roce 2025“

Přinášíme poslední část rozhovoru, který je součástí série videí expert talks a v nichž diskutuje naše ředitelka Michaela Suráková s experty na televizní a mediální trh. Hostem aktuální série videí je Jamie Cooke, General Manager ve společnosti Warner Bros. Discovery pro region…

#cislotydne: Listopad 2024

Závěr roku se nezadržitelně blíží a televizní sledovanost opět míří ke svému ročnímu vrcholu. Ještě, než se tak stane, pojďme se ohlédnout za listopadem. Poslední kvartál je u nás v atmedia, mimo jiné, částí roku, kdy sbíráme nová data o…

Placená TV zdražuje, Češi za ni měsíčně utrácejí 420 Kč

Průměrná měsíční útrata Čechů za placenou TV letos vzrostla na 419 Kč, protože hned několik operátorů přistoupilo ke zdražení služeb. Tuto cenu nyní považuje za příliš vysokou až jedna třetina televizních diváků, kteří zatím využívají výhradně bezplatné digitální pozemní vysílání.…
Nahoru