Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Letní prázdninové měsíce jsou z hlediska televizní sledovanosti specifickým obdobím. Pravidelně lze pozorovat hned dva zásadní jevy. Nejenže v červenci a srpnu tráví čeští diváci sledováním televize nejméně času z celého roku, ale mění se rovněž jejich návyky, přičemž lze v tomto období pozorovat vyšší zájem o tematické televizní stanice.

 „Pokles televizní sledovanosti je v průběhu letních měsíců pravidlem. Za posledních 5 let byl čas trávený sledováním televize v červenci a srpnu oproti celoročnímu průměru nižší o téměř jednu pětinu,“ tvrdí s odkazem na oficiální data elektronického měření televizní sledovanosti Pavel Müller, Head of Research & Marketing v naší společnosti.[1] K dalším měsícům s nižší televizní sledovaností pak pravidelně patří také červen. Naopak nejvíce času tráví diváci sledováním televize v prosinci, zejména v průběhu vánočních svátků.

Pravidlo nižší televizní sledovanosti v létě potvrzují také letošní data. Diváci ve věku 15–69 let trávili v červenci a srpnu sledováním televize v průměru 2 hodiny a 35 minut denně, zatímco od ledna do června to byly v průměru 3 hodiny a 10 minut za den, tedy o 35 minut více. Televizní sledovanost byla v průběhu července a srpna nižší ve všech věkových kategoriích diváků, u některých ovšem méně. „Například diváci ve věku 15–24 let trávili sledováním televize v průměru o 13 % méně času než v prvním pololetí, zatímco u diváků ve věku 35–44 let byla televizní sledovanost nižší o 25 %,“ dodává Pavel Müller.[2]

V létě se daří tematickým televizním stanicím, především těm filmovým

Vedle nižší televizní sledovanosti v průběhu letních prázdnin je dalším pravidlem pro toto období vyšší zájem o tematické televizní stanice. „Diváci tematických televizních stanic jsou často jejich věrnými diváky, kteří své oblíbené pořady sledují i během letních prázdnin. A zatímco velké televizní stanice nasazují prázdninové programové schéma s reprízami, tematické televizní stanice v tomto období často vysílají nadále premiéry svých pořadů,“ poukazuje Pavel Müller.

Vyšší zájem o tematické televizní stanice v průběhu letních měsíců potvrzují také naše výsledky. Tematické televizní stanice z jejího portfolia dosáhly za období červenec a srpen na 5,9% podíl na sledovanosti v cílové skupině diváků ve věku 15–69 let. „Červenec se společně s červnem a dubnem letošního roku zařadil k prvním měsícům, kdy jsme dosáhli na 6% podíl sledovanosti,“ upozorňuje na milník v historii společnosti Michaela Suráková, Managing Director v naší společnosti.[3] Aspoň jednu z 24 měřených televizních stanic si v červenci a srpnu zapnulo 64 % diváků ve věku 15–69 let, přičemž jejich sledováním trávili v průměru 1 hodinu a 10 minut denně.[4]

K historicky nejvyšším číslům našeho mediálního zastupitelství pomohly v předchozích dvou měsících především placené filmové a seriálové televizní stanice, jejichž sledovanost roste v průběhu letních prázdnin pravidelně. V letošním červenci a srpnu stoupnul celkový podíl na sledovanosti televizních stanic AMC, AXN, CANAL+ Action, CS Film, FilmBox, FilmBox Stars, Film+ a JOJ Cinema v porovnání s první polovinou roku o 5 % v cílové skupině diváků ve věku 15–69 let.[5]

Diváci na nich v tomto období vyhledávali jak české, tak zahraniční filmy. K nejsledovanějším pořadům se zařadily například filmy Černí baroni na JOJ Cinema, Teroristka na FilmBox nebo Pyšná Princezna na CS Film. Ze zahraničních filmů patřily k nejsledovanějším například Fantomas na AMC, Elitní zabiják na FilmBox nebo Pád Londýna na JOJ Cinema.

Vedle filmových a seriálových televizních stanic roste v průběhu letních prázdnin pravidelně zájem také o dětské televizní stanice. Například celkový podíl na sledovanosti placených kanálů Disney Channel a Minimax, které patří do portfolia společnosti Atmedia, vzrostl v porovnání s první polovinou letošního roku o 26 % v cílové skupině diváků ve věku 4–14 let.[6]


[1] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 2018–2022, ATS/den, CS 15–69

[2] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, leden–srpen 2023, ATS/den, CS 15–69, 15–24, 35–44

[3] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, leden–srpen 2023, Share, CS 15–69, Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV

[4] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, červenec–srpen 2023, Reach/den, ATS-R/den, CS 15–69, Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV

[5] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, leden–srpen 2023, Share, CS 15–69, AMC, AXN, CANAL+ Action, CS Film, FilmBox, FilmBox Stars, Film+, JOJ Cinema

[6] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, leden–srpen 2023, Share, CS 4–14, Disney Channel, Minimax


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Jamie Cooke: „Opatření ke sdíleným účtům na Max budeme zavádět v roce 2025“

Přinášíme poslední část rozhovoru, který je součástí série videí expert talks a v nichž diskutuje naše ředitelka Michaela Suráková s experty na televizní a mediální trh. Hostem aktuální série videí je Jamie Cooke, General Manager ve společnosti Warner Bros. Discovery pro region…

#cislotydne: Listopad 2024

Závěr roku se nezadržitelně blíží a televizní sledovanost opět míří ke svému ročnímu vrcholu. Ještě, než se tak stane, pojďme se ohlédnout za listopadem. Poslední kvartál je u nás v atmedia, mimo jiné, částí roku, kdy sbíráme nová data o…

Placená TV zdražuje, Češi za ni měsíčně utrácejí 420 Kč

Průměrná měsíční útrata Čechů za placenou TV letos vzrostla na 419 Kč, protože hned několik operátorů přistoupilo ke zdražení služeb. Tuto cenu nyní považuje za příliš vysokou až jedna třetina televizních diváků, kteří zatím využívají výhradně bezplatné digitální pozemní vysílání.…
Nahoru