Atmedia
Už 15 let jsme vašimi partnery ve světě tematických televizí

Na českém trhu obchodně zastupuje téměř 30 tematických televizních stanic a letos slavíme 15 let od založení. Již od počátku se soustředíme na vizi budování a rozvoje trhu tematických kanálů v České republice. Jsme přitom partnerem jak pro TV stanice, tak pro mediální agentury a zadavatele TV reklamy, kterým nabízíme možnost oslovit atraktivní cílové skupiny diváků sledujících pestré portfolio tematických kanálů. Televizním stanicím pak pomáháme s orientací na českém trhu a zajišťujeme servis od prodeje reklamního prostoru po nejrůznější analýzy a výzkumy. V současnosti nabízíme 4 obchodní balíčky a prodáváme reklamní prostor na dvě cílové skupiny diváků – 15–69 a 4–14.

Na český trh jsme vstoupili v roce 2008 jako nezávislé mediální zastupitelství tematických televizních stanic. V roce 2009 jsme se zapojili do oficiálního elektronického měření TV sledovanosti a začali prodávat reklamní prostor na oficiální TV měnu – GRP. „V té době byly v měření TV sledovanosti jednotky televizních stanic, především velkých komerčních TV skupin. Naším vstupem na český trh jsme cestu k reklamním investicím ze strany zadavatelů reklamy otevřeli také menším stanicím, především těm placeným,“ vysvětluje Michaela Suráková, Managing Director v naší společnosti, a dodává, že tímto krokem pak Atmedia umožnila mediálním agenturám a zadavatelům TV reklamy oslovit nové cílové skupiny diváků. „V začátcích s námi spolupracovala pouze pětina zadavatelů TV reklamy. Dnes jsme součástí dvou třetin všech reklamních kampaní a tematické TV stanice z našeho portfolia jsou standardní součástí mediamixu zadavatelů TV reklamy,“ popisuje Michaela Suráková a přidává několik zajímavých čísel: „Za posledních 15 let Atmedia odvysílala přes 30 milionů TV spotů a natočila okolo 800 tisíc GRPů.“

Dvojnásobný nárůst počtu měřených tematických TV stanic i podílu na sledovanosti

V roce 2009 jsme obchodně zastupovali 12 měřených tematických TV stanic, dnes jich máme v portfoliu přesně dvakrát tolik. S některými z nich přitom spolupracujeme již od svého založení. Jde například o AMC Networks nebo The Walt Disney Company. „V průběhu let jsme do portfolia zařazovali nové a nové kanály, nejen placené, ale také volně šířené,“ popisuje Michaela Suráková s tím, že největší zastoupení v našem portfoliu mají filmové a seriálové televizní stanice následované dokumentárními, sportovními nebo dětskými kanály.

V současné době obchodně zastupujeme 24 měřených tematických TV stanic. Jde jak o lokální stanice, tak o kanály z nadnárodních televizních skupin. Z českých stanic je to konkrétně Rebel, Relax, televizní kanály ze skupiny Československá filmová společnost (CS Film, CS History, CS Mystery) a Seznam.cz TV. Z nadnárodních televizních skupin spolupracujeme s Warner Bros. Discovery (Discovery Channel, Eurosport 1, TLC), AMC Networks (AMC, Film+, Minimax, Spektrum, Spektrum Home, Sport 2, TV Paprika), CANAL+ (CANAL+ Action, FilmBox, FilmBox Stars), The Walt Disney Company (Disney Channel, National Geographic) a Antenna Group (AXN). Významnou pozici má v nabídce také slovenská televizní skupina JOJ (JOJ Family, JOJ Cinema).

Většinu našeho portfolia tvoří lokalizované televizní stanice nadnárodních televizních skupin, které potřebují partnera, jenž by jim pomohl nejen s prodejem reklamního prostoru, ale také s orientací na českém TV trhu. „Poskytujeme jim proto plný servis, od prodeje reklamního prostoru přes analýzy a výzkumy TV sledovanosti až po marketingovou propagaci,” popisuje Michaela Suráková.

Vedle dvojnásobného nárůstu počtu zastupovaných tematických TV stanic se nám podařilo také více než dvojnásobně navýšit svůj podíl na sledovanosti. Zatímco v roce 2010 měly naše tematické TV stanice 2,6% podíl na sledovanosti v CS 15–69 let, v letošním roce je to již 5,8 %. Společně měsíčně oslovíme 5,4 milionu televizních diváků starších čtyř let, kteří jejich sledováním tráví v průměru 1 hodinu a 12 minut denně.[1]

Revoluční způsob prodeje TV reklamy

V roce 2010 jsme představili jako první na trhu nový způsob prodeje reklamního prostoru formou balíčků tematických TV stanic, což přináší výhody zadavatelům reklamy i samotným stanicím. Díky pestrému portfoliu TV stanic mohou zadavatelé oslovit různé cílové skupiny diváků. Vedle prodeje klasické TV reklamy ovšem nabízíme také další reklamní formáty – od sponzorských vzkazů po speciální reklamní formáty. „Díky spolupráci s Eurosport 1 a Sport 2 mohou společnosti spojit svou značku se světovými sportovnímu událostmi, které v řadě případů vysílají exkluzivně jen tyto televizní stanice,“ odkazuje Michaela Suráková na Formuli 1 nebo grandslamové turnaje. Prodejem reklamy na placených dětských stanicích Disney Channel a Minimax pak zadavatelům umožňujeme oslovit dětské diváky a jejich rodiče v bezpečném a kontrolovaném prostředí.

Průvodce českým TV trhem

Vedle prodeje televizní reklamy se věnujeme také dalším projektům s cílem budování a rozvoje trhu tematických TV stanic v ČR. V průběhu 15 let jsme vydali ve spolupráci s několika výzkumnými agenturami řadu výzkumů věnujících se mediálnímu chování českých diváků. „Především v počátcích fungování Atmedia nám tyto výzkumy pomohly ukázat zadavatelům TV reklamy přínosy inzerování na tematických TV stanicích,“ popisuje Michaela Suráková s tím, že diváci tematických TV stanic často hledají kvalitní obsah, v obchodech si neváhají připlatit za kvalitní zboží a utrácejí více za některé produkty a služby. To potvrzují také výsledky MML–TGI, kterých jsme součástí od roku 2015.

V roce 2021 jsme představili také nový výzkum atmedia index, který se věnuje několika oblastem českého a slovenského TV trhu. Vedle výzkumů vydáváme na svém blogu pravidelně také články, komentáře, infografiky nebo rozhovory s předními odborníky zaměřené nejen na tematické TV stanice, ale TV sledovanost a chování českých TV diváků obecně. V roce 2021 jsme publikovali již třetí vydání atmedia navigator, který pomáhá začínajícím zaměstnancům v mediálních agenturách s orientací na českém TV trhu.

Vize do budoucna

„Také v dalších letech chceme být spolehlivým a profesionálním partnerem pro mediální agentury i televizní stanice. Letos jsme proto provedli rozsáhlý audit značky, abychom mohli klientům z obou stran poskytovat ještě lepší služby,“ prozrazuje Michaela Suráková. Výsledky auditu ukázaly, že klienti z mediálních agentur vnímají Atmedia jako vhodný doplněk v mediamixu, oceňují pestré portfolio tematických TV stanic, atraktivní cílové skupiny diváků i komplexní servis. „I nadále budeme pokračovat nejen v rozšiřování portfolia tematických televizních stanic, ale také se zaměříme na vyhledávání dalších příležitostí,” uzavírá Michaela Suráková.


[1] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 2010, leden–srpen 2023, Share, Reach 000, ATS–R/den, CS 15–69, 4+, Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV


Sledujte nás také na Linkedinu a Twitteru a neuteče vám žádná novinka ze světa televize!

Líbil se vám článek? Pošlete ho do světa!
Podobné články

Jamie Cooke: „Opatření ke sdíleným účtům na Max budeme zavádět v roce 2025“

Přinášíme poslední část rozhovoru, který je součástí série videí expert talks a v nichž diskutuje naše ředitelka Michaela Suráková s experty na televizní a mediální trh. Hostem aktuální série videí je Jamie Cooke, General Manager ve společnosti Warner Bros. Discovery pro region…

#cislotydne: Listopad 2024

Závěr roku se nezadržitelně blíží a televizní sledovanost opět míří ke svému ročnímu vrcholu. Ještě, než se tak stane, pojďme se ohlédnout za listopadem. Poslední kvartál je u nás v atmedia, mimo jiné, částí roku, kdy sbíráme nová data o…

Placená TV zdražuje, Češi za ni měsíčně utrácejí 420 Kč

Průměrná měsíční útrata Čechů za placenou TV letos vzrostla na 419 Kč, protože hned několik operátorů přistoupilo ke zdražení služeb. Tuto cenu nyní považuje za příliš vysokou až jedna třetina televizních diváků, kteří zatím využívají výhradně bezplatné digitální pozemní vysílání.…
Nahoru