Vzhledem k přetrvávající vysoké poptávce po televizní reklamě zdražíme v příštím roce reklamní prostor na zastupovaných tematických kanálech v průměru o 15 až 20 %. „Abychom mohli zadavatelům nabídnout větší prostor pro TV kampaně, rozhodli jsme se také pro změnu obchodní cílové skupiny a rovněž plánujeme dál rozšiřovat portfolio tematických stanic,“ vysvětluje Michaela Suráková, Managing Director naší společnosti, s tím, že do příštího roku vstupujeme s 24 měřenými tematickými TV stanicemi a čtyřmi obchodními balíčky.
V letošním roce se naše portfolio společnosti rozrostlo o stanice CANAL+ Action a Spektrum Home. Poptávka po televizní reklamě je ovšem tak vysoká, že máme i přesto téměř po celý rok zcela vyprodaný reklamní prostor. „Především v exponovaných měsících musíme bohužel řadu klientů odmítat. Díky posunutí spodní věkové hranice o tři roky nabídneme v příštím roce zadavatelům TV reklamy o 4 % více reklamního prostoru,“ zdůvodňuje Michaela Suráková změnu obchodní cílové skupiny z 15–69 let na 18–69 let. Zároveň doplňuje, že i v příštím roce plánujeme rozšířit portfolio tematických TV stanic, a nabídnout tak zadavatelům TV reklamy větší reklamní prostor. „Jednáme hned s několika klienty a věřím, že již na jaře příštího roku představíme nový přírůstek do rodiny našich tematických TV stanic,“ tvrdí Michaela Suráková.
Vedle změny obchodní cílové skupiny plánujeme z důvodu vysoké poptávky po TV reklamě její zdražení. „Za tímto rozhodnutím stojí nejen vyprodaný reklamní prostor, ale také vysoká míra inflace, která přináší vyšší náklady nám i tematickým TV stanicím, které obchodně zastupujeme. Proto jsme nuceni zdražit pro příští rok reklamní prostor v průměru o 15 až 20 %,“ vysvětluje Michaela Suráková a dodává, že společnost také více investuje do managementu reklamních kampaní tak, aby využívala reklamní prostor na tematických TV stanicích maximálně efektivně.
Čtyři obchodní balíčky jako pilíř obchodní nabídky
Podobně jako v předchozích letech nabídneme zadavatelům TV reklamy čtyři obchodní balíčky. V cílové skupině 18–69 let jsou to balíčky atmax, atadults a atchoice, v cílové skupině 4–14 let balíček atkids. „Obchodní balíčky jsou pilířem naší firemní strategie a obchodní nabídky a na tom nebudeme nic měnit ani v příštím roce,“ tvrdí Michaela Suráková a dodává: „Podobně to vnímají i naši klienti, pro které jsou obchodní balíčky přehledné, srozumitelné a přinášejí jim možnost flexibilního výběru dle jejich specifických marketingových a obchodních cílů.“
Balíček atmax je sestaven ze všech 24 měřených televizních stanic a umožňuje klientům maximalizovat zásah reklamní kampaně. Balíček atadults, který obsahuje 22 měřených televizních stanic, přináší maximální zásah v dospělé cílové skupině diváků. Balíček atkids pak přináší na českém trhu unikátní příležitost oslovit dětské diváky a jejich rodiče v bezpečném a regulovaném prostředí. Posledním z obchodních balíčků je atchoice sestavený minimálně z 9 měřených televizních stanic. „Balíček atchoice je ideální volbou pro klienta, který potřebuje efektivně oslovit úzce profilovanou cílovou skupinu diváků, resp. potenciálních zákazníků. Jeho reklamní kampaň můžeme umístit na těch tematických TV stanicích, které jeho cílová skupina sleduje, což se projeví na výsledné afinitě reklamní kampaně,“ popisuje Michaela Suráková.
Letní olympijské hry v Paříži, grandslamové turnaje nebo cyklistické závody
Vedle klasické televizní reklamy nabízíme také další reklamní formáty od sponzorských vzkazů přes product placement nebo teleshopping. Zadavatelům televizní reklamy nabízíme také možnost spojit svou značku se světovými sportovními eventy, kdy řadu z nich vysílají televizní stanice z našeho portfolia exkluzivně. K nejžádanějším sportovním událostem se dlouhodobě řadí cyklistické závody Giro d’Italia, Tour de France a La Vuelta, nebo grandslamové turnaje Australian Open, Roland Garros a US Open na televizní stanici Eurosport 1. „Rok 2024 je také rokem Letních olympijských her v Paříži, které přinášejí zadavatelům TV reklamy příležitost oslovit na televizní stanici Eurosport 1 až půl milionu diváků ve věku 18–69 let,“ upozorňuje Michaela Suráková a dodává: „Světové sportovní eventy umožňují zadavatelům TV reklamy oslovit atraktivní cílové skupiny diváků – v tomto případě především mladších mužů s vyššími příjmy.“
Největší počet tematických TV stanic na českém trhu
Do příštího roku vstoupíme s portfoliem 28 tematických televizních stanic, z nichž 24 je zapojeno do oficiálního měření televizní sledovanosti. Jde jak o lokální stanice, tak o kanály z nadnárodních televizních skupin. Z českých stanic je to konkrétně Rebel, Relax, televizní kanály ze skupiny Československá filmová společnost (CS Film, CS History, CS Mystery) a Televize Seznam. Z nadnárodních televizních skupin spolupracujeme s Warner Bros. Discovery (Discovery Channel, Eurosport 1, TLC), AMC Networks (AMC, Film+, Minimax, Spektrum, Spektrum Home, Sport 2, TV Paprika), CANAL+ (CANAL+ Action, FilmBox, FilmBox Stars), The Walt Disney Company (Disney Channel, National Geographic) a Antenna Group (AXN). Významnou pozici má v nabídce také slovenská televizní skupina JOJ (JOJ Family, JOJ Cinema).
Televizní stanice z našeho portfolia letos oslovují měsíčně v průměru 5,3 milionu televizních diváků ve věku 4+, což je 57 % celé televizní populace. Jejich průměrný podíl na sledovanosti je 5,8 % v CS 18–69 a 4,6 % v CS 4–14.[1] „V souvislosti s plánovaným rozšířením portfolia tematických TV stanic zkraje příštího roku očekáváme nárůst podílu na sledovanosti. Věřím, že se v příštím roce přiblížíme k 7% hranici,“ prozrazuje Michaela Suráková.
[1] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 1.–3. čtvrtletí 2023, Reach, CS 4+; Share, CS 18–69, 4–14; Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV