Naše mediální zastupitelství tematických TV stanic Atmedia představilo svým obchodním partnerům obchodní politiku pro rok 2025. Stěžejní pro nás bude 15–20% navýšení cen reklamního prostoru kvůli dlouhodobě přetrvávající vysoké poptávce ze strany zadavatelů.
„Přestože letos inzerentům nabízíme o zhruba 8 % větší reklamní prostor než v minulém roce, nedaří se nám v některých měsících umístit na naše tematické TV stanice až pětinu objednávek. Z důvodu vysoké poptávky po TV reklamě a vyprodanému reklamnímu prostoru jsme proto nuceni přistoupit k jeho zdražení,“ vysvětluje Michaela Suráková, Managing Director naší společnosti. Základní cena za GRP bude v příštím roce vyšší v průměru o 15–20 %, což je stejné navýšení jako v loňském roce. „Současně s ohledem na vysokou poptávku po TV reklamě zůstává naším dlouhodobým cílem zařazování dalších TV stanic do našeho portfolia,“ dodává Michaela Suráková.
Budování portfolia tematických TV stanic je dlouhodobý cíl
Naše společnost naposledy rozšířila portfolio tematických TV stanic letos v dubnu o filmový a seriálový kanál Warner TV, díky čemuž jsme navýšili svůj podíl na sledovanosti v tomto roce na 6,4 % v cílové skupině diváků ve věku 18–69 let, což je o 9 % více oproti loňskému roku.[1] „Za vyšším podílem na sledovanosti stojí také rostoucí zájem diváků zejména o filmové, seriálové nebo dokumentární TV stanice,“ popisuje Michaela Suráková a upřesňuje, že v některých měsících se podíl na sledovanosti přibližuje k 7 %.
V příštím roce nabídneme zadavatelům TV reklamy opět možnost oslovit diváky tematických TV stanic různých žánrů. „Součástí obchodní politiky nejsou prozatím z důvodu probíhajícího vyjednávání televizní stanice společnosti AMC Networks,“ uvádí Michaela Suráková. Portfolio tematických TV stanic se skládá jak z placených, tak volně šířených kanálů. Jde o lokální stanice i kanály z globálních TV skupin. Z českých stanic je to konkrétně Rebel, Relax, televizní kanály ze skupiny Československá filmová společnost (CS Film, CS History, CS Mystery) a Televize Seznam. Z nadnárodních televizních skupin spolupracuje Atmedia s Antenna Group (AXN), CANAL+ (CANAL+ Action, FilmBox, FilmBox Stars), The Walt Disney Company (Disney Channel, National Geographic) a Warner Bros. Discovery (Discovery Channel, Eurosport 1, TLC, Warner TV). Významnou pozici má v nabídce také slovenská televizní skupina JOJ (JOJ Family, JOJ Cinema).
Obchodní balíčky jako základní pilíř obchodní nabídky
I v příštím roce nabízet zadavatelům TV reklamy čtyři obchodní balíčky – v cílové skupině 18–69 let jde o balíčky atmax, atadults a atchoice, v cílové skupině 4–14 let jde o balíček atkids. „Obchodní balíčky zůstávají i nadále pilířem naší obchodní nabídky. Klientům nabízíme jednoduchou a efektivní cestu, jak oslovit atraktivní cílové skupiny diváků tematických TV stanic, z nichž řada patří ke světoznámým brandům,“ tvrdí Michaela Suráková s odkazem na TV skupiny CANAL+, Walt Disney nebo Warner Bros. Discovery, které svým divákům nabízejí tzv. quality TV content, ať už na filmových, seriálových, dokumentárních, sportovních, volnočasových nebo dětských TV stanicích.
Základním balíčkem je atmax obsahující všechny měřené TV stanice z našeho portfolia. Dalším balíčkem je atadults cílící na dospělé publikum. Balíček atkids umožňuje oslovit dětské diváky a jejich rodiče. Posledním balíčkem je atchoice, který přináší klientům možnost sestavit si vlastní balíček TV stanic na míru. „Balíček atchoice je určen pro klienty, kteří sledují v rámci výsledků své reklamní kampaně zejména afinitu v cílové skupině, kterou chtějí oslovit. Pokud je například cílem oslovit muže ve věku 25–54 let, sestavíme balíček TV stanic tak, aby výsledná komerční afinita reklamní kampaně přesahovala 100 %,“ popisuje výhody balíčku atchoice Michaela Suráková.
Sportovní eventy jako příležitost oslovit mladší muže s vysokými příjmy
Vedle klasické televizní reklamy nabízíme zadavatelům televizní reklamy také příležitost spojit svou značku se světovými sportovními eventy, které vysílá TV stanice Eurosport 1. K nejžádanějším sportovním událostem se dlouhodobě řadí cyklistické závody Giro d’Italia, Tour de France a La Vuelta nebo grandslamové turnaje Australian Open, Roland Garros a US Open. „Zájem o sportovní eventy mezi televizními diváky roste. Například letošní grandslamový turnaj Australian Open oslovil téměř půl milionu diváků. Zadavatelům TV reklamy nabízíme exkluzivní možnost tyto diváky oslovit,“ tvrdí Michaela Suráková s tím, že většinu těchto sportovních eventů sledují velmi atraktivní cílové skupiny diváků – zejména mladší muži s vyššími příjmy.[2]
[1] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 1.–3. čtvrtletí 2024, Share, CS 18–69, Atmedia + Seznam.cz TV + AMC Networks
[2] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 13.–28. 1. 2024, Reach 000, CS 4+, Eurosport 1, Australian Open, živé přenosy
[1] ATO – Nielsen, Živě + TS0–3, 1.–3. čtvrtletí 2023, Reach, CS 4+; Share, CS 18–69, 4–14; Atmedia + AMC Networks + Seznam.cz TV